Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku? 

Wiesz, jak ważna jest obecność firmy na Facebooku, ale nie masz czasu zająć się osobiście prowadzeniem firmowego fanpage’a? Chciałbyś zlecić to zadanie freelancerowi albo agencji marketingowej i zastanawiasz się, ile kosztuje prowadzenie fanpage’a? Dziś odpowiemy na pytanie, jaka jest cena prowadzenia Facebooka i od czego zależy.

Prowadzenie fanpage cena — od czego zależy

1.Etap Twojego biznesu

Jeśli dopiero zaczynasz promocję firmy na Facebooku, do ceny prowadzenia fanpage’a musisz doliczyć założenie i konfigurację fanpage’a oraz konta reklamowego na Facebooku. Co to oznacza w praktyce? Uzupełnienie najważniejszych sekcji (opisu firmy, usług, zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle). Kolejny etap to założenie i podpięcie Menedżera firmy oraz konta reklamowego. Menedżer firmy umożliwia zarządzanie zasobami firmowymi na FB, pobieranie faktur za reklamę, nadawanie dostępów innym użytkownikom itd. Menedżer reklam pozwala natomiast tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe, między innymi te na pozyskanie klientów czy sprzedaż. Na tym etapie konfiguruje się również Pixel Facebooka. To fragment kodu, dzięki któremu możesz “zbierać” ruch ze strony WWW i fanpage’a. Pixel pozwala więc kierować reklamy do osób, które zetknęły się już z Twoją marką w sieci. Jak widzisz, poprawna założenie i konfiguracja fanpage’a na Facebooka wymaga pracy kilku osób: grafika, copywritera i programisty.

2.Rodzaj publikowanego contentu oraz liczby postów

Jeśli nastawiasz się na treści wideo, koszt prowadzenia fanpage’a może być nieco większy niż w przypadku postów typu tekst + grafika. Znaczenie ma tu również liczba postów w skali miesiąca. Czy warto publikować codziennie? Polityka Facebooka wyraźnie do tego zniechęca. O co chodzi? Posty mają coraz mniejsze zasięgi organiczne, tzn. bez płatnej promocji docierają zaledwie do 2-3% fanów na Facebooka. Lepiej więc skupić się na dystrybucji kilku postów w miesiącu, niż publikować dużą liczbę treści, której i tak nie zobaczy. Możesz więc zlecić napisanie 1-2 postów w tygodniu, ale zadbać o to, żeby zobaczyło je jak najwięcej osób i żeby każdy post miał swój cel, swoje zadanie. 

3.Wysokość budżetu reklamowego

Ten punkt łączy się z kolejnym. Dziś prowadzenie fanpage’a bez reklamy na Facebooku nie ma sensu, dlatego większość budżetu, który masz na prowadzenie fanpage’a, przeznacz na reklamę. O jakich kwotach mówimy? Minimalny budżet reklamowy, czyli środki dla Facebooka to 1000 zł miesięcznie. Zdarza się, że i przy budżecie, tzn. 500—800 zł można pozyskać klientów, chociaż, jak wspomina Natalia Krajnik, specjalistka od reklamy na Facebooku i copywriterka, przy mniejszym budżecie trwa to zazwyczaj dłużej. Do budżetu reklamowego dochodzą również koszty obsługi. Najczęściej jest to określony procent od budżetu albo stała opłata abonamentowa.

4.Zakres dodatkowych usług

Niektóre agencje lub freelancerzy oferują również moderowanie fanpage’a, czyli odpisywanie na wiadomości i komentarze. W tym przypadku ceny są bardzo różne i zależą od wielkości fanpage’a i liczby zapytań.

Prowadzenie fanpage cena — podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł chociaż częściowo odpowiedział na pytanie, ile kosztuje prowadzenie fanpage’a. A jak to wygląda w liczbach? Copywriterzy liczą średnio od 30 do nawet 150 zł za jeden post. W przypadku grafik, ceny zaczynają się od 50 zł, a średnia cena to 100-150 zł. W przypadku kampanii reklamowych, koszty obsługi zależą natomiast od budżetu reklamowego. Reasumując, ceny prowadzenia fanpage na Facebooku, zaczynają się już od ok. 800-1000 zł, chociaż wszystko zależy oczywiście od branży, liczby postów i środków przeznaczonych na reklamę.

Chcesz poznać cennik prowadzenia fanpage’a? Zapytaj o indywidualną wycenę na: https://www.twojbizneswsieci.pl/cennik/prowadzenie-fanpagea-cennik/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *