Jak się promować na Facebooku?
Spis Treści
Jak się promować na Facebooku?
Media społecznościowe to niezwykle istotne narzędzie, które pozwala docierać z ofertą do znajomych, klientów, różnych grup społecznych. Dla wielu osób to rozrywka i sposób na kontakt ze światem, ale inni tak zarabiają pieniądze, sprzedają produkty i usługi, promują swoje strony, blogi, podcasty. Na Facebooku bez problemu znaleźć można strony poświęcone kulturze, rodzicielstwo, rozwojowi osobistemu, treningom, motoryzacji i wielu innym czasem bardzo niszowym dziedzinom. Nic więc dziwnego, że o tym, by istnieć w mediach, świadczy ilość polubień, aktywności, reakcji na posty. To w wielu momentach przekłada się także na pieniądze.
Jak zwiększyć ilość lajków?
To właśnie polubienia strony na fb są tym elementem, który sprawiają, że profil jest bardziej rozpoznawalny w mediach społecznościowych. I choć nie są wyznacznikiem sukcesów, to niosące pozytywny przekaz, wpływają na wiarygodność i sympatię oraz są zachętą dla innych, by też przyjrzeli się danej stronie, skorzystali z usług, coś kupili, a być może tylko polubili. Istnieje kilka sposobów na to by promować siebie lub firmę na Facebooku. Najprostszym z nich jest zaproszenie do polubienia naszego fanpage’a swoich znajomych i ich znajomych. Oni też dość chętnie w taką formę współpracy wchodzą, a z drugiej strony dla nas jest ona atrakcyjna, bo bezpłatna. Warto jednak zapraszać te osoby, które mogłyby być zainteresowane danym profilem, bo jak w każdej dziedzinie ważniejsza jest jakość – nie ilość. Można również zapraszać użytkowników z poziomu fanpage’a. Warto więc poznać, jakie opcje i narzędzia daje nam sam Facebook. W prosty sposób można docierać do fanów, którzy lajkują czy komentują udostępniane posty z naszego profilu. Tu „zaproś” będzie więc zadaniem celowanym w zainteresowanych użytkowników.
A może kupić?
Pewną alternatywą może być również zakup lajków na Facebooku. Na taki krok często decydują się ci, którzy posiadają mało popularne konta, a chcą je w wiarygodny sposób promować. Zazwyczaj pakiet 1000 lajków kosztuje od 10 do 20 zł, czyli nie jest to duża inwestycja, a efekty może być bardzo zachęcający. Przede wszystkim przekłada się na wzrost popularności strony. Oczywiście sam Facebook stara się ograniczać w pewien sposób ekspansję sztucznych lajków, szczególnie gdy są one mało wiarygodne i pochodzą z innych krajów. Inną opcją staje się więc współpraca z innymi poszukującymi tego typu promocji w sieci. Można na przykład znaleźć grupy „zdobądź lajki” lub inne serwisy oferujące usługi „like za like”. Wówczas my będziemy reagować na strony zgodne z naszą tematyką, a inni uczestnicy będą nas wspomagać.