Voicebot vs chatbot – 7 rzeczy, których o nich nie wiecie

Obecnie rozmowa z wirtualnymi asystentami, którymi są voicebot AI oraz chatbot to niemalże codzienność. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji ciągle zyskują nowych fanów. Czym chatbot oraz voicebot call center mogą nas jeszcze zaskoczyć?

Chatbot and voicebot technology, czyli sztuczna inteligencja górą

Voicebot call center wykorzystuje mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym, rozpoznawaniu mowy oraz sterowaniu głosem, przez co stał się nieodzownym elementem wielu globalnych infolinii.

Potrafi on bezbłędnie rozpoznawać głos i intencje rozmówcy, rozumie pytania otwarte i zamknięte, analizuje kontekst rozmowy, a następnie generuje odpowiedź głosową. Rozumie mowę potoczną oraz dostosowuje się do sposobu komunikacji danej marki. 

Podobnie jest w przypadku chatbota, który prowadzi wirtualny dialog z klientem na firmowej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych.

Pełna personalizacja, czyli chatbot i voicebot po polsku

Dostawca może dowolnie customizować boty pod indywidualne potrzeby firm. Integracja z oprogramowaniem klienta może odbyć się już w ciągu jednego dnia. A opracowane skrypty i scenariusze rozmów, które wykorzystywane są przez firmowy chatbot and voicebot mogą być napisane w dowolnym języku. Voicebot po polsku bezbłędnie rozpoznający fakty, synonimy, slang czy tekst specyficzny dla danego języka dostępny jest dla klientów wielu branż.

Voicebot vs chatbot – który bardziej popularny?

Wirtualni asystenci wykorzystywani są coraz chętniej. Chatbot and voicebot w e-commerce, bankowości, finansach, rekrutacji, usługach, urzędach czy instytucjach publicznych to już standard, który przybrał na znaczeniu w czasie pandemii koronawirusa. Kolejne lockdowny gospodarki przyspieszyły to, co i tak było nieuniknione, czyli postępujące zautomatyzowanie działu obsługi klienta, sprzedaży, marketingu, rekrutacji czy windykacji.

Voicebot customer service, czyli przykłady zastosowań

Voicebot vs chatbot, które rozwiązanie lepiej się sprawdzi? Wszystko zależy od specyfiki branży oraz od aktualnych potrzeb i przyzwyczajeń klientów danego segmentu usług. W końcu to ma być odpowiedź na ich oczekiwania.

Współczesne trendy w obsłudze klienta są jednoznaczne – odpowiedź na wszelkie pytania ma być natychmiastowa, a oferta i promocje spersonalizowane. 

Co więcej, obecnie trzeba być o krok przed klientem i kreować w nim nowe potrzeby i oczekiwania, a następnie dostarczać je w nienachalny sposób. Do takich działań idealnie nadaje się voicebot i chatbot, które wcale nie muszą ze sobą konkurować, a być względem siebie komplementarne

Chatbot and voicebot tutorial – warto podpatrywać najlepszych

Z voicebotem porozmawiasz na infolinii gdyńskiego urzędu miejskiego, NFZ, Ministerstwa Rozwoju, wydawcy publikacji prawniczych i biznesowych, firm szkoleniowych czy banków. Tak naprawdę, asystenci głosowi mają szansę zrewolucjonizować każdą branżę, oferując firmowy voicebot customer service, który pomoże klientom oszczędzić ich cenny czas. 

Analogicznie jest z chatem, który klient może prowadzić z botem zaraz po wejściu na oficjalną stronę sklepu, firmy czy urzędu. Chatbot w postaci widgetu lub pop-upa (okienka) umiejscowionego w rogu strony internetowej może informować, asystować podczas zakupów, rezerwować bilet, pomagać w rekrutacji pracowników oraz przeprowadzać ankiety i przyjmować zgłoszenia konkursowe.

To się opłaca, czyli chatbot and voicebot tutorial

Chatbot prowadzi naturalny, w 100% wirtualny dialog automatycznie rozwiązując część powtarzalnych problemów. Znacząco zwiększa liczbę konwersji, przekładając ją na realną sprzedaż. Koszt rozwiązania przez niego pojedynczego problemu spada nawet poniżej 10 groszy!

Natomiast w przypadku voicebota, który wykona do 100 połączeń na minutę, cena pojedynczego połączenia to nawet 1,75 zł. W tym samym czasie konsultant call center wykona do dwóch połączeń na minutę, a koszt jednego można szacować na około 3,50 zł. 

Coraz trudniej rozpoznać kto jest po drugiej stronie

Jeszcze do niedawna rozmowa z „robotem” wydawała się czymś abstrakcyjnym. Obecnie większość z nas miała już okazję porozmawiać z voicebotem i chatbotem. Co więcej, rozmowa ta mogła okazać się w wielu przypadkach satysfakcjonująca.